Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne u dzieci i młodzieży (również ze spektrum autyzmu). Garść praktycznej wiedzy - dr Izabela Fornalik
Szkolenie dokształcające

Cena
Forma
Termin
Status
100 zł (ograniczona ilość miejsc)
Szkolenie online
29 wrz 2020
18:00
Rekrutacja otwarta
Miejsce szkolenia: Platforma Clickmeeting Czas trwania: 210 minut (godzina 18.00)
Webinarium

dr Izabela Fornalik

Pedagożka specjalna i edukatorka seksualna, doktor nauk humanistycznych, psychoterapeutka CBT w procesie szkolenia, członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego – Przewodnicząca Zespołu ds. Seksualności Osób z Niepełnosprawnością. Wykładowczyni na Podyplomowym Studium Wychowania Seksualnego Wydziału Pedagogicznego UW oraz na Podyplomowych Studiach „Seksuologia Kliniczna – Opiniowanie, Edukacja, Terapia” na UAM w Poznaniu. Autorka licznych publikacji, między innymi książek: Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli, Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnością intelektualną? Poradnik dla specjalistów oraz Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną.


Dzieci, u których nie zdiagnozowano zaburzeń obsesyjno-kompulsacyjnych mogą często przejawiać wstyd lub obory przed uzewnętrznieniem objawów. Zdarza się również, że nie są one świadome lub nie rozumieją tych zaburzeń. Zauważyć można, że dziecko z zaburzeniami obsesyjno-kompulsacyjnymi wykonuje codzienne czynności w sposób inny, odbiegający od ogólnie przyjętych założeń. Może to być również przejawiane nietypowym zachowaniem, myślami itp. Dlatego też ważne jest to, aby nie tylko rodzice, ale i nauczyciele rozumieli sens tych zaburzeń oraz umieli je właściwie interpretować.

Zrozumienie zaburzeń obsesyjno-kompulsacyjnych pozwala dziecku nauczyć się radzić z powstałymi objawami. Ważne jest to, aby rodzić, nauczyciel, czy terapeuta spektrum autyzmu miał odpowiednie przygotowanie, jak prowadzić właściwa terapię w oparciu o zdiagnozowane zaburzenia obsesyjno-kompulsacyjne. Wśród wybranych obsesji oraz kompulsji u dzieci (w tym u dzieci ze spektrum autyzmu) wyróżnić można:

  • Koncentracja na zagrożeniu lub duże poczucie lęku
  • Bojaźń przed wystąpieniem śmierci, choroby
  • Stale występująca wątpliwość, czy wykonywana czynność lub zachowanie jest właściwe
  • Ciągłe mycie
  • Permanentne sprawdzanie wykonywanych czynności itp.
  • Zbyt duża koncentracja na szczegółach

Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne u dzieci i młodzieży (również ze spektrum autyzmu). Garść praktycznej wiedzy.

Cele:

  • Jaka jest istota zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych (OCD)?
  • Współwystępowanie spektrum autyzmu i OCD.
  • Podstawowa diagnoza – jak rozpoznać, że mój uczeń ma OCD?
  • Praca terapeutyczna z osobami z OCD.
  • Uczeń z OCD w szkole. Jak go wspierać? Jak wspierać rodziców?

Adresaci

  • Profesjonaliści (m.in., pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci) pracujący z dziećmi o nietypowym rozwoju
  • Rodzice
  • Opiekunowie tych dzieci

Prowadzący

dr Izabela Fornalik

Pedagożka specjalna i edukatorka seksualna, doktor nauk humanistycznych, psychoterapeutka CBT w procesie szkolenia, członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego – Przewodnicząca Zespołu ds. Seksualności Osób z Niepełnosprawnością. Wykładowczyni na Podyplomowym Studium Wychowania Seksualnego Wydziału Pedagogicznego UW oraz na Podyplomowych Studiach „Seksuologia Kliniczna – Opiniowanie, Edukacja, Terapia” na UAM w Poznaniu. Autorka licznych publikacji, między innymi książek: Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli, Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnością intelektualną? Poradnik dla specjalistów oraz Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Certyfikat uczestnictwa

Po webinarium wszystkie osoby uczestniczące otrzymają link do ściągnięcia bezpłatnego certyfikatu do wydruku


Jest możliwość uzyskania CERTYFIKATU DEDYKOWANEGO wydrukowanego na kredowym papierze wraz z niezbędnym opieczętowaniem, z podpisami Dyrektora PCUD / Akademii Online dr A. Woźny oraz prowadzącego i szczegółowym opisem webinarium. Koszt wydruku oraz wysyłki certyfikatu wynosi 25 zł. Prośby dotyczące wydruku certyfikatu prosimy kierować na webinarium@pcud.edu.pl

Po kliknięciu "ZAPISZ SIĘ" zarejestruj się i wybierz rodzaj certyfikat. Po dokonaniu "ZAPISZ SIĘ" prosimy o płatność na podany poniżej numer rachunku bankowego.

Nr rachunku: 25 9176 1022 0025 1965 3000 0010

Prosimy o dokonanie wpłaty do dnia : 29.09.2020r. do godziny 15:00

W tytule przelewu dopisz temat Webinarium.

  • Webinarium z certyfikatem generowanym elektronicznie- 100 zł
  • Webinarium z certyfikatem dedykowanym- 125 zł

Sposób realizacji

REGULAMIN WEBINARIUM


Po wypełnieniu aplikacji. W dniu organizacji webinarium osoba zakwalifikowana otrzyma emailem link oraz hasło do połączenia.


Osoby, które otrzymały link do transmisji prosimy łączyć się przez przeglądarki: Chrome, Opera, Firefox, Safari, EDGE. Przeglądarki muszą być zaktualizowane.