Bunt 2 latka- jak sobie z nim radzić ?
Szkolenie dokształcające

Cena
Forma
Termin
Status
50 zł
Szkolenie online
NAGRANIE
Rekrutacja otwarta
Miejsce szkolenia: Platforma Clickmeeting Czas trwania: 60 minut
Webinarium

Webinarium

Tematem naszego spotkania będą dwulatki. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego dzieci w tym wieku buntują się, jak zmienia się ich funkcjonowanie i co jako rodzice możemy zrobić, aby wesprzeć dziecko i skutecznie radzić sobie w codziennych sytuacjach.

Bunt dwulatka zazwyczaj pojawia się między 18, a 26 miesiącem życia.  Jest to bardzo ważny wręcz niezbędny okres w rozwoju dziecka wynikający z jego dojrzewania. W tym czasie zmienia się funkcjonowanie układu nerwowego, sfery poznawczej i emocjonalnej. Dziecko zaczyna uświadamiać sobie swoją odrębność oraz różnicę między oczekiwaniem, a możliwością jej realizacji. Kiedy dziecko nie może dostać tego, na czym mu w danym momencie zależy popada w frustrację i złość. To jak dziecko manifestuje swoją złość w dużej mierze zależy od temperamentu dziecka. Są dzieci, których zachowania są bardzo „spektakularne” np. bicie, kopanie, rzucanie się po ziemi, czy też uderzanie głową. Inne tylko płaczą lub biernie akceptują stan rzeczy.

Maluszki w tym okresie chcą wyrażać siebie, ale brak kontroli własnych emocji skutkuje napadami złości, rozdrażnieniem, marudzeniem, czy tez ogólnym dyskomfortem.

To w jaki sposób my jako rodzice reagujemy w sytuacji zaistniałej złości wzmocni daną reakcje dziecka, bądź ją osłabi. Maluszek uczy się określonych zachowań w odpowiedzi na otoczenie. Szybko zaczyna zdawać sobie sprawę, iż dane zachowania przynoszą, bądź nie korzyści. Mechanizm ten ma swoje korzenie w teorii behawioralnej jako jedno z praw uczenia się tzw. „prawie efektu” , które możemy interpretować w następujący sposób. Jeśli po wystąpieniu określonej reakcji czeka nas nagroda to zwiększa się prawdopodobieństwo pojawienia się tego zachowania w przyszłości. Jeśli czeka nas kara prawdopodobieństwo utrwalenia się reakcji spada. Przekładając to prawo na codzienne sytuacje z dzieckiem informuje nas ono o tym, iż tylko od naszej reakcji będzie zależało, czy określone zachowania dziecka będą się utrwalały, bądź nie.

Sposoby reagowania rodzica:                                                     

- Postaraj się zrozumieć i zaakceptuj ten czas w rozwoju dziecka. Akceptacja nie jest przyzwoleniem, tylko zrozumieniem, iż reakcje dziecka będą intensywne. Najczęściej czas buntu trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy. Rozwój dziecka to niekończąca się sinusoida. Są miesiące względnego spokoju, a po nich następuje bunt. Tak wygląda rozwój człowieka i świadomość tego daje nadzieję, iż zachowanie minie.

- Kiedy dziecko jest w złości nie pouczaj, nie tłumacz. Ono i tak nie słucha naszych argumentów. Dziecko w tym wieku jest silnie egocentryczne, nastawione na swoje potrzeby. Słowa „mamie jest przykro”- nie są żadnym argumentem i motywacją do zmiany.

- Prostym sposobem jest u maluszków próba odwrócenia uwagi i przekierowania jej na coś atrakcyjnego. U małych dzieci dominuje uwaga mimowolna, więc jest szansa, iż dziecko szybko zapomni z jakiego powodu się złości.

- Unikaj ośmieszania, to niekorzystnie wpływa na samoocenę dziecka. Nazwij zachowanie, nie etykietuj dziecka.

- Nazwij trudne emocje dziecka i opisz je stosowanie do sytuacji. To daje poczucie zrozumienia.

- Pozwól dziecku wyrażać wszystkie emocje, ale naucz jak może robić to w sposób akceptowalny społecznie.

 

Bunt 2 latka- jak sobie z nim radzić ?

Cele:

 

  • Zapoznanie słuchacza z rozwojem dziecka.
  • Analiza kryzysów rozwojowych z uwzględnieniem dzieci dwuletnich.
  • Wprowadzenie do podstawowych praw uczenia w koncepcji teorii behawioralnej
  • Analiza funkcjonalna konkretnych przypadków
  • Ukazanie sposób radzenia sobie w trudnych sytuacja z dzieckiem poprzez przytoczenie konkretnych przykładów


Adresaci

  • Adresaci
    • Rodzice,

    • nauczyciele,

    • organizatorzy wypoczynku,

    • wychowawcy kolonijni,

    • pracownicy ośrodków kultury.

Prowadzący

Magdalena Lech – mgr psychologii klinicznej,

- terapeuta technik behawioralnych, terapeuta Instrumental Enrichment, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju

- dyrektor  w Niepublicznej Poradni Psychologiczno- - Pedagogicznej „Kraina Uśmiechu”,

- koordynator terapeutyczny w przedszkolach „Kraina Uśmiechu” i szkole podstawowej „Kraina Uśmiechu”

- od 16 lat systematycznie pogłębiam swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi na każdym etapie rozwojowym

Certyfikat uczestnictwa

P

Po webinarium wszystkie osoby uczestniczące otrzymają link do ściągnięcia bezpłatnego certyfikatu do wydruku


Jest możliwość uzyskania CERTYFIKATU DEDYKOWANEGO wydrukowanego na kredowym papierze wraz z niezbędnym opieczętowaniem, z podpisami Dyrektora PCUD / Akademii Online dr hab. A. Woźny oraz prowadzącego i szczegółowym opisem webinarium. Koszt wydruku oraz wysyłki certyfikatu wynosi 25 zł. Prośby dotyczące wydruku certyfikatu prosimy kierować na webinarium@pcud.edu.pl


Po kliknięciu "ZAPISZ SIĘ" zarejestruj się i wybierz rodzaj certyfikat. Po dokonaniu "ZAPISZ SIĘ" prosimy o płatność na podany poniżej numer rachunku bankowego.

Nr rachunku: 25 9176 1022 0025 1965 3000 0010

W tytule przelewu dopisz temat Webinarium.

  • Webinarium z certyfikatem generowanym elektronicznie- 50 zł
  • Webinarium z certyfikatem dedykowanym- 75 zł

Sposób realizacji

REGULAMIN WEBINARIUM



Osoby, które otrzymały link do transmisji prosimy łączyć się przez przeglądarki: Chrome, Opera, Firefox, Safari, EDGE. Przeglądarki muszą być zaktualizowane.