Dziecko z zaburzeniami przetwarzania słuchowego w szkole ( CAPD/ APD/ CAP)

Cena
Forma
Termin
Status
100
warsztatowa
01 kwi 2022
Rekrutacja otwarta
Miejsce szkolenia: Częstochowski Park Przemysłowo-Technologiczny, ul. Wały Dwernickiego 117/121, 42-202 Częstochowa Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne, w godzinach 16:30 - 19:30
Opis szkolenia

Termin: 01.04.2022 r.

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne,  w godzinach  16:30 - 19:30

Koszt: 100zł

Miejsce: Częstochowski Park Przemysłowo-Technologiczny, ul. Wały Dwernickiego 117/121,

42-202 Częstochowa,

Zapisy: tel. 884 215 073; czestochowa@pcud.edu.pl

Tematyka szkolenia przybliży Państwu trudności związane z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Wyjaśnię co to oznacza ten termin. Centralne zaburzenia to problem dotykający coraz więcej dzieci. Badania przesiewowe w szkołach wykazują coraz większą grupę dzieci, które wymagają pogłębionej diagnozy oraz terapii. Współczesne dzieci spędzają za dużo czasu przy komputerze, tablecie czy smartfonie. Nie rozmawiają z rówieśnikami, z rodzicami czy rodzeństwem, skupiają się tylko na odbiorze informacji drogą wzrokową – za pomocą obrazów. Nie trenują słuchu i słuchania. Opiszę zachowania i trudności, które mogą wskazywać na CAPD. Świadomość różnorodnych problemów wpływających na naukę oraz funkcjonowanie dzieci wśród nauczycieli, rodziców i  innych terapeutów jest bardzo ważna. Upowszechnianie wiedzy dotyczącej tematyki szkolenia jest niezwykle potrzebna zwłaszcza w dobie nauki zdalnej. Przedstawię dostępne na rynku treningi słuchowe a także wyjaśnię jak powinien przebiegać proces diagnostyczny. Na części warsztatowej zaprezentuję zestaw ćwiczeń, które pomogą usprawnić funkcje słuchowe. Ćwiczenia te można wykorzystać zarówno w warunkach szkolnych jak i domowych.


Zapewniamy:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu


Plan szkolenia

  • Czym są zaburzenia przetwarzania słuchowego?
  • Kiedy stawiamy diagnozę?
  • Opis zachowań i trudności
  • Przegląd treningów słuchowych
  • Za pomocą jakich ćwiczeń stymulujemy i rozwijamy funkcje słuchowe?

Adresaci

  • Logopedzi
  • Studenci Logopedii
  • Nauczyciele
  • Rodzice
  • Terapeuci

Prowadzący

Joanna Dziopa

Neurologopeda, tyflopedagog. 

Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Specjalizuje się w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, zaburzeń mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego, dyzartrią, niesamoistnego opóźnienia rozwoju mowy oraz niedokształcenia mowy pochodzenia korowego.