Skontaktuj się z nami już dziś:
RZESZÓW Tel: 17 740 21 31 Kom: 696 429 796
CZĘSTOCHOWA Tel: 884 215 073
Błąd jest naturalnym elementem uczenia się, jednak często prowadzi u ucznia do obniżenia poczucia własnej wartości, złości, frustracji i niechęci zarówno do dalszego działania, jak i osoby wykrywającej błąd. W takiej roli bardzo często jest nauczyciel i terapeuta. W praktyce szkolnej coraz częściej zauważamy u uczniów słabą umiejętność radzenia sobie z porażką. Mają trudność z jej akceptacją, a jest to podstawowy warunek do tego by, wyciągnąć wnioski na przyszłość i nauczyć się na niej. W zamian za to często zdarza się zniechęcenie, szukanie winy w innych, obniżanie własnej wartości lub coraz mocniejsza rywalizacja z rówieśnikami, w tym nie przestrzeganie zasad fair play.
Nauczyciel/ dorosły jako osoba towarzysząca w wykrywaniu błędów, swoją reakcją może nieświadomie wzmacniać takie zachowania ucznia, lub odwrotnie powodować, że gdy uczeń popełnia błąd, jest gotowy go uznać, zaakceptować i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Dzięki temu dziecko wzrasta emocjonalnie oraz w ramach danych kompetencji. W czasie webinaru będziemy rozmawiać o tym, jak reagować na błąd, by uczeń był gotowy go zaakceptować i uczyć się na nim. Także jakie działania ze strony dorosłych zwiększają niechęć u dzieci do przyznania się do porażki i wyciągnięcia z niej wniosków, wzmacniają bunt i chęć ukrycia błędów. Są to strategie, które można wykorzystać w bieżącej pracy z uczniem, zarówno dydaktycznej, terapeutycznej jak i opiekuńczej.
CELE:
Teoretyczne: Zapoznanie z rolą błędu w procesie uczenia się oraz psychologicznymi warunkami uczenia się na błędach.
Poznawcze: Przedstawienie teoretycznych sposobów reagowania na błąd, z wykorzystaniem przykładów z praktyki szkolnej.
Utylitarne (praktyczne): Zaprezentowanie sposobów działania i komunikowania, które wzmacniają akceptację błędu, wgląd w siebie i proces uczenia się.
mgr Dorota Depa - pasjonuje mnie rozwijanie potencjału osoby oraz zależność między podmiotowym podejściem, a efektywnością pracy i współpracy w zespole. Jestem pedagogiem, logopedą. Od 21 lat pracuję w edukacji na szczeblach od przedszkola do szkoły średniej, w tym 8 lat na stanowisku dyrektora. Od 3 lat prowadzę szkolenia z zakresu kierowania zespołem oraz budowania przywództwa osobistego.
Po webinarium wszystkie osoby uczestniczące otrzymają link do ściągnięcia bezpłatnego certyfikatu do wydruku
Jest możliwość uzyskania CERTYFIKATU DEDYKOWANEGO wydrukowanego na kredowym papierze wraz z niezbędnym opieczętowaniem, z podpisami Dyrektora PCUD / Akademii Online dr hab. A. Woźny oraz prowadzącego i szczegółowym opisem webinarium. Koszt wydruku oraz wysyłki certyfikatu wynosi 30 zł. Prośby dotyczące wydruku certyfikatu prosimy kierować na webinarium@pcud.edu.pl
Po kliknięciu "ZAPISZ SIĘ" zarejestruj się i wybierz rodzaj certyfikat. Po dokonaniu "ZAPISZ SIĘ" prosimy o płatność na podany poniżej numer rachunku bankowego.
Nr rachunku: 25 9176 1022 0025 1965 3000 0010
W tytule przelewu dopisz temat Webinarium.
REGULAMIN WEBINARIUM
Po wypełnieniu aplikacji. W dniu organizacji webinarium osoba zakwalifikowana otrzyma emailem link oraz hasło do połączenia.
Osoby, które otrzymały link do transmisji prosimy łączyć się przez przeglądarki: Chrome, Opera, Firefox, Safari, EDGE. Przeglądarki muszą być zaktualizowane.