Skontaktuj się z nami już dziś:
RZESZÓW Tel: 17 740 21 31 Kom: 696 429 796
CZĘSTOCHOWA Tel: 884 215 073
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) to podstawowy dokument, który reguluje funkcjonowanie dziecka z orzeczeniem w placówce oświatowej. Podkreślić należy, iż IPET regulowany jest na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. 2017 poz. 1578 z późn. zm.)
IPET przygotowuje zespół pracowników placówki oświatowej przy współudziale rodziców dziecka z orzeczeniem. Ważne jest to, że podstawą dokumentu są informacje zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wielospecjalistyczna ocena ucznia.
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:
Kształcenie specjalne to bardzo ważny obszar w działalności placówki oświatowej. Dobrze określone zasady kształcenia specjalnego w placówce, czyli tak naprawdę prawidłowo zorganizowane wsparcie edukacyjne i terapeutyczne dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego warunkuje jego poziom funkcjonowania oraz rozwój w szkole czy przedszkolu. Coraz częściej w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych uczą się dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności- czy to z zaburzeniem ze spektrum, niepełnosprawnością intelektualną czy niepełnosprawnością sprzężoną. Fundamentem poprawnie określonego i realizowanego kształcenia specjalnego jest Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, który powinien stanowić konkretną „instrukcję” do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dobrze skonstruowany IPET- jego cele edukacyjne i terapeutyczne dla konkretnego ucznia warunkują i wyznaczają kierunek edukacji i rewalidacji. Dla każdego ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego szkoła czy przedszkole organizuje kształcenie specjalne. W zależności od rodzaju niepełnosprawności zatrudnia również dodatkową osobę, która będzie wspierała proces kształcenia specjalnego (do jej zadań często właśnie należy współpraca z innymi nauczycielami i np. konstrukcja IPET )
Na te i wiele innych pytań znajdą Państwo odpowiedź w webinarium dotyczącym IPET. Nie będzie to tylko czysta teoria- chociaż ta też jest potrzebna i na pewno się pojawi, ale przede wszystkim przeanalizujemy praktycznie podejście do konstrukcji tego najważniejszego dokumentu dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Celem webinarium jest zapoznanie nauczycieli, dyrektorów, rodziców dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Zakładane efekty kształcenia po szkoleniu:
mgr Katarzyna Bukała-Litwin - Ukończony Uniwersytet Rzeszowski: Wydział Matematyczno- Przyrodniczy, nauczyciel fizyki i matematyki, edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży z zaburzeniem ze spektrum oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, dyrektor pedagogiczny w niepublicznej specjalnej szkole podstawowej, koordynator merytoryczny przedszkola specjalnego. Od 6 lat współpraca z uczelniami realizującymi studia podyplomowe w zakresie kształcenia specjalnego mi.in: Collegium Balticum Szczecińska Szkoła Wyższa), prowadzenie szkoleń Rad Pedagogicznych. Ukończone kursy i szkolenia m.in.; 3 stopniowy kurs terapii behawioralnej - Stosowana Analiza Zachowania w pracy z dziećmi z autyzmem organizowany przez PSTB , Stymulowanie umiejętności komunikacyjnych i zdolności skupienia uwagi u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu G.Davies, Szkolenie HANDLE ®, VB-MAPP- ocena umiejętności i planowanie terapii, Pyramid Approach - Funkcjonalne wykorzystanie Stosowanej Analizy Zachowania, Picture Exchange Communication System, Sposoby pracy z dziećmi i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu – przejawiającymi zachowania problemowe – według modelu Pozytywnego Wspierania Zachowań (G.LaVigna) oraz szkolenia, warsztaty, konferencje związane z poszerzaniem wiedzy na temat zagadnień pedagogiki specjalnej, metod pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (spektrum autyzmu), zarządzania w oświacie, organizacji kształcenia specjalnego, rewalidacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
Po webinarium wszystkie osoby uczestniczące otrzymają link do ściągnięcia bezpłatnego certyfikatu do wydruku
Jest możliwość uzyskania CERTYFIKATU DEDYKOWANEGO wydrukowanego na kredowym papierze wraz z niezbędnym opieczętowaniem, z podpisami Dyrektora PCUD / Akademii Online dr A. Woźny oraz prowadzącego i szczegółowym opisem webinarium. Koszt wydruku oraz wysyłki certyfikatu wynosi 25 zł. Prośby dotyczące wydruku certyfikatu prosimy kierować na webinarium@pcud.edu.pl
Po kliknięciu "ZAPISZ SIĘ" zarejestruj się i wybierz rodzaj certyfikat. Po dokonaniu "ZAPISZ SIĘ" prosimy o płatność na podany poniżej numer rachunku bankowego.
Nr rachunku: 25 9176 1022 0025 1965 3000 0010
Prosimy o dokonanie wpłaty. W tytule przelewu dopisz temat Webinarium.
REGULAMIN WEBINARIUM
Po wypełnieniu aplikacji. W dniu organizacji webinarium osoba zakwalifikowana otrzyma emailem link oraz hasło do połączenia.
Zapisy na webinarium kończą się 3 czerwca o godzinie 15:00. Liczba miejsc ograniczona.
Osoby, które otrzymały link do transmisji prosimy łączyć się przez przeglądarki: Chrome, Opera, Firefox, Safari, EDGE. Przeglądarki muszą być zaktualizowane.