Skontaktuj się z nami już dziś:
RZESZÓW Tel: 17 740 21 31 Kom: 696 429 796
CZĘSTOCHOWA Tel: 884 215 073
Szkolenie przy współpracy z: PYRAMID EDUCATIONAL CONSULTANTS
Temat: Szkolenie PECS Poziom 1
Termin: 17-18.06.2023
Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 18, ul. Błogosławionej Karoliny 21, 35 - 119 Rzeszów
Czas: godz. 9.00 – 14.00
Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział wraz z materiałami szkoleniowymi
Osoby niemówiące lub z ograniczonymi możliwościami artykulacyjnymi potrzebują systemu komunikacji, z którego będą mogły korzystać tu i teraz. Jeżeli jesteś nauczycielem, terapeutą lub rodzicem dziecka, u którego zdiagnozowano trudności w tych obszarach, prawdopodobnie słyszałeś już o Picture Exchange Communication System (PECS). PECS zyskało uznanie, ponieważ jest to praktyczny model o dowiedzionej naukowo skuteczności, a jeśli jest wdrażany z dokładnością – naprawdę działa. W oparciu o zasady stosowanej analizy zachowania pierwsze umiejetności rozwijane w ramach PECS polegają na nauczaniu spontanicznego wyrażania próśb, a następnie – tak szybko, jak to możliwe – przechodzi się do odpowiadania na pytania, a także komentowania otaczającego środowiska. Dodatkowym atutem, jest wysoki odsetek dzieci, które nabywają umiejętność niezależnego posługiwania się mową po wprowadzeniu PECS. Należy podkreślić, że chociaż PECS pierwotnie opracowano z myślą o małych dzieciach z autyzmem, z powodzeniem jest stosowane u różnych uczniów w każdym wieku i z wyzwaniami w różnych obszarach: poznawczym, komunikacyjnym, fizycznym.
Na naszych szkoleniach nauczysz się wdrażać PECS – oparty na dowodach naukowych system komunikacji alternatywnej i wspomagającej, ceniony na całym świecie.
Czego się dowiesz:
• Poznasz kluczowe komponenty do stworzenia i zaprojektowania skutecznego środowiska edukacyjnego
• Poznasz różne strategie tworzenia wielu okazji do komunikacji
• Poznasz zależność między PECS a tradycyjnymi metodami szkolenia w zakresie komunikacji
• Jak wprowadzić wszystkie sześć faz PECS przy wykorzystaniu behawioralnej orientacji analitycznej
• Kryteria przejścia z PECS do innej metody komunikacji
Magda Kaźmierczak
Superwizor behawioralny (nr licencji 25/S/2015) założyciel i dyrektor kliniczny polskiego oddziału Pyramid Educational Consultants, certyfikowany terapeuta i trener metody PECS i Podejścia Pyramid do Edukacji. Posiada tytuł magistra z pedagogiki w zakresie nauczania początkowego z wychowaniem przedszkolnym, ukończyła także trzyletnie studia z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania, pierwszy rok na Trinity College w Dublinie, kolejne dwa na Florida Institute of Technology w Melbourne.
Zainteresowania zawodowe kieruje na adoptowanie założeń Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) do rozwiązywania problemów edukacyjnych dzieci i dorosłych z rozmaitymi zaburzeniami rozwojowymi, w szczególności z zaburzeniami mowy i komunikacji. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w nauczaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza w pracy z dziećmi z autyzmem oraz prowadzeniu terapii opartej na SAZ w następujących obszarach: układaniu, wprowadzeniu i nadzorowaniu programów rozwijania komunikacji u dzieci z autyzmem; prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli i rodzin dzieci z autyzmem; prowadzeniu programów włączania dzieci z autyzmem w tradycyjny system szkolny.