Skontaktuj się z nami już dziś:
RZESZÓW Tel: 17 740 21 31 Kom: 696 429 796
CZĘSTOCHOWA Tel: 884 215 073
Termin: 08.06.2022 r.
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne, w godzinach 16:30 - 19:30
Koszt: 100zł
Miejsce: Częstochowski Park Przemysłowo-Technologiczny, ul. Wały Dwernickiego 117/121,
42-202 Częstochowa,
Zapisy: tel. 884 215 073; czestochowa@pcud.edu.pl
Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się z metodami pracy , które można wykorzystać podczas terapii logopedycznej zarówno z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią jak i osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Omówię ćwiczenia aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego jak i oddechowego. Zaprezentuje Państwu wybrane pomoce dydaktyczne niezbędne podczas prowadzenia terapii logopedycznej. Przedstawię zasady stosowania masażu logopedycznego. Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość przeprowadzenia technik masażu, a tym samym poszerzą swój warsztat pracy oraz kompetencje w zakresie udzielania pomocy. Przybliżę również tematykę z zakresu etapów wywoływania głosek wg normy wiekowej, przyczyn nieprawidłowości oraz następstw opóźnień w nabywaniu kompetencji językowych. Rozwój dziecka powinien przebiegać w sposób harmonijny, moment nabywania każdej umiejętności powinien mieścić się w ogólnie przyjętych normach czasowych. Początkujący logopeda boryka się z wieloma pytaniami, często wiele zagadnień bywa niejasnych. Omówię wybrane zmiany anatomiczne w budowie aparatu artykulacyjnego. Wyjaśnię, które ćwiczenia będą pomocne podczas wywoływania poszczególnych głosek w oparciu o daną zmianę w budowie jamy ustnej. na części warsztatowej uczestnicy będą mieli możliwość potrenowania i wypróbowania zarówno ćwiczeń logopedycznych jak masaży logopedycznych.
Uczestnicy szkolenia proszeni są o zabranie ze sobą: małego lusterka oraz rękawiczek jednorazowych ( 2/3 pary).
Zapewniamy:
Joanna Dziopa
Neurologopeda, tyflopedagog.
Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Specjalizuje się w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, zaburzeń mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego, dyzartrią, niesamoistnego opóźnienia rozwoju mowy oraz niedokształcenia mowy pochodzenia korowego.