Wspieram, doceniam, wskazuję drogę – trudna sztuka oceniania
Szkolenie dokształcające

Cena
Forma
Termin
Status
50 zł
Szkolenie online
01 paź 2024
18:30
Rekrutacja otwarta
Miejsce szkolenia: Platforma Clickmeeting Czas trwania:
Webinarium

Świadomość bycia recenzowanym, strach i niepokój przed krytyczną oceną towarzyszy uczniowi na każdej właściwie lekcji. Uczniowie często boją się szkoły, uczniowie nie lubią szkoły, bo przykro to przyznać, ale oceny w polskiej szkole zwykły odgrywać negatywne role. Nikt w taki sposób nie chce być oceniany (nauczyciel też). W związku z tym, że jednym z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024 jest „Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego” rozgorzała ogólnopolska dyskusja o ocenianiu. Zauważa się, że w wielu szkołach ocenianie nie spełnia swojej funkcji, a wręcz blokuje proces uczenia się ucznia. Dlatego warto rozmawiać o ocenianiu. Warto zastanowić się nad „filozofią oceniania” w naszej szkole. Czy ocenianie wspiera ucznia w procesie uczenia się i sprawia, że uczenie się jest skuteczne? A może wręcz przeciwnie?

Cele

  • Osadzenie praktyki oceniania w prawie i teorii oceniania.
  • Przypomnienie definicji oceniania.
  • Wskazanie celów oceniania i funkcji oceny.
  • Określenie, w jaki sposób zbudowane jest wymaganie edukacyjne.
  • Wskazanie zależności między skalą ocen a podstawą programową (problem oceny celującej).
  • Podkreślenie, co jest ważne w formułowaniu warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych.
  • Przytoczenie argumentów przeciwko średniej arytmetycznej i średniej ważonej oraz ocenie punktowej zachowania.
  • Podkreślenie autonomii wychowawcy w ustalaniu oceny zachowania.
  • Przypomnienie co jest ważne podczas ustalania ocen z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki.
  • Wskazanie nieuprawnionych praktyk w ocenianiu.

Adresaci

  • nauczyciele, 
  • dyrektorzy szkół, 
  • rodzice, 
  • przedstawiciele organów prowadzących szkoły

Prowadzący

mgr Małgorzata Nowińska- Zgurska

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie, nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej i informatyki z 35-letnim stażem pracy, terapeuta pedagogiczny, były doradca metodyczny, recenzent programów edukacyjnych, założycielka Klubu Nauczycieli Nowatorów, autorka licznych innowacji pedagogicznych. Od 2005 r. pracownik nadzoru pedagogicznego, edukator kierowniczej kadry oświatowej. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli oraz wyższymi uczelniami, prowadząc zajęcia na kierunkach pedagogicznych. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów szkół, rad pedagogicznych, jednostek samorządu terytorialnego. Przewodniczy komisjom kwalifikacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Uczestniczy w pracach komisji egzaminacyjnych na stopień nauczyciela mianowanego jako przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Jest konsultantem Ministra Edukacji Narodowej ds. awansu zawodowego i oceny pracy nauczycieli oraz członkiem Zespołu Pedeutologii przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

Certyfikat uczestnictwa

Jest możliwość uzyskania CERTYFIKATU ELEKTRONICZNEGO.



Po kliknięciu "ZAPISZ SIĘ" zarejestruj się i wybierz opcję z certyfikatem. Po dokonaniu "ZAPISZ SIĘ" prosimy o płatność na podany poniżej numer rachunku bankowego.

Nr rachunku: 25 9176 1022 0025 1965 3000 0010

W tytule przelewu dopisz temat Webinarium.

  • Webinarium z certyfikatem elektronicznym - 19 zł

Sposób realizacji

REGULAMIN WEBINARIUM



Osoby, które otrzymały link do transmisji prosimy łączyć się przez przeglądarki: Chrome, Opera, Firefox, Safari, EDGE. Przeglądarki muszą być zaktualizowane.