Celem kursu na poziomie B1 jest rozwinięcie u słuchaczy kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego, która pozwoli im swobodnie posługiwać się tym językiem w życiu codziennym jak i zawodowym, jak również poszerzenie przez słuchacza dotychczas zdobytych umiejętności językowych, zwiększenie jego motywacji oraz zaangażowanie go w procesu poznawania języka, a w rezultacie zapewnienie mu większej swobody w wykorzystywaniu wiedzy i praktycznym posługiwaniu się językiem angielskim. Poziom B1 to zarazem punkt wyjścia do dalszego rozwoju językowego, który motywuje uczącego do kontynuacji nauki na poziomie B2 i wyższym. Dlatego mówimy już o poziomie średniozaawansowanym niskim!

Cel nauczania realizowany jest poprzez rozwijanie sprawności językowych w następującym zakresie:

1. Rozumienie ze słuchu - doskonalenie umiejętności rozumienia naturalnego języka mówionego w szerokim zakresie tematów, gdy używany język jest standardowy.

2. Mówienie - rozwijanie umiejętności reagowania w różnych sytuacjach, wyrażanie swoich myśli na wiele sposobów, krótkie uzasadnienie swoich opinii i zamierzeń, formułowanie wypowiedzi dotyczących różnorodnych dziedzin życia.

3. Czytanie - ogólne i szczegółowe rozumienie dłuższego tekstu, wyszukiwanie ogólnej informacji, umiejętność domyślania się znaczeń oraz intencji autora.

4. Pisanie - formułowanie prostych wypowiedzi pisemnych (listy, instrukcje, zaproszenia, recenzje, eseje, artykuły, etc.) z uwzględnieniem zasad gramatyki, ortografii i interpunkcji.

Treści kształcenia:

Treści kształcenia obejmują związaną z realiami życia codziennego i zawodowego. Zakres gramatyki obejmuje zagadnienia umożliwiające swobodne wykorzystanie materiału leksykalnego.

Kurs uwzględnia tematykę oraz zagadnienia gramatyczno-leksykalne oraz umiejętności wymagane na odpowiednim poziomie biegłości językowej według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (B1). Jednym z kluczowych aspektów poziomu B1 jest rozwinięcie zdolności do zrozumienia i samodzielnego wyrażania myśli w różnych kontekstach. Dlatego na tym etapie uczący się powinien być w stanie zrozumieć krótkie teksty, jak również uczestniczyć w rozmowach na tematy codzienne. Co więcej, zyskujemy także umiejętność budowania prostych zdań i wyrażania swoich opinii w sposób zrozumiały dla innych. Równie istotnym obszarem rozwoju na poziomie B1 jest także rozbudowa słownictwa o terminy związane z bardziej specjalistycznymi dziedzinami życia codziennego, a także bardziej zaawansowane struktury gramatyczne. Dzięki temu zaczynamy bardziej precyzyjnie i zróżnicowanie wyrażać swoje myśli. Pisemna komunikacja również staje się bardziej rozbudowana, ponieważ uczący się na poziomie B1 powinien być w stanie pisać proste wiadomości e-mail, czy krótkie opisy na tematy osobiste lub związane z codziennym życiem. Zdecydowanie jest to etap, na którym uczący się zdobywa umiejętności potrzebne do komunikacji w codziennych sytuacjach. Jednocześnie, stanowi solidne fundamenty do dalszego poszerzania biegłości językowej.

Program szczegółowy kursu (moduły)

Dane personalne; Autoprezentacja; Ubieganie się o pracę ( życiorys, podanie o pracę, list motywacyjny); Hobby oraz czynności związane ze spędzaniem wolnego czasu.

Ty i twoja firma (struktura firmy, ogłoszenia miejsc pracy, zakres obowiązków, historia i lokalizacja; opis miejsca).

Rozmowy telefoniczne (zgłoszenia, prośba o połączenia, informacja telefoniczna, pożegnanie).

Podróże (organizacja, przebieg, raport; lotnisko).

Komunikacja w biznesie; Korespondencja (fax, notatka, list formalny – treść, styl, forma graficzna).

Udzielanie porad.

Spotkania służbowe; Ustalanie terminów; Prezentacja danych.

Finanse ( formy płatności, interpretacja wykresów i tabel; wizyta w banku).

Zakupy (obsługa klienta, oczekiwania i wymogi, satysfakcja i zażalenia; rodzaje sklepów).

Powtórzenia i testy.

Metodyka zajęć

Stosowana jest metoda komunikacyjno-sytuacyjna z jednoczesnym rozwijaniem wszystkich sprawności językowych z wyraźnym naciskiem na sprawność mówienia. Wykorzystywane są metody interaktywne i techniki wspierające integrację sprawności językowych z zastosowaniem tekstów i materiałów autentycznych oraz programów multimedialnych.

Termin kursu

Kurs trwa cztery miesiące (planowany początek kursu marzec 2025, natomiast zakończenie kursu czerwiec 2025) i obejmuje 60 jednostek lekcyjnych. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 1,5 godziny (dokładny termin do uzgodnienia).

Każdy absolwent kursu (po pozytywnym zaliczeniu testu) otrzymuje Certyfikat potwierdzający pozytywne ukończenie kursu.

Cena kursu:  

1 100 zł/ os.

Cena obejmuje:

- zajęcia dydaktyczne

- materiały dydaktyczne