Skontaktuj się z nami już dziś:
RZESZÓW Tel: 17 740 21 31 Kom: 696 429 796
CZĘSTOCHOWA Tel: 884 215 073
Kolejna współpraca z Uniwersytetem Rzeszowskim !!
Podkarpackie Centrum Usług Dydaktycznych z Kolegium Nauk Społecznych Uniwersytetu Rzeszowskiego organizuje w dniu 15.06.2022 szkolenie „Sztuka komunikacji z dziećmi” dla studentów URZ.
❓Kiedy i gdzie❓
🗓️ 15 czerwca 2022 r.
🕔 17:00 - 19:00
STUDENCI UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO
🎉Nie może Was zabraknąć – ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ 👇
https://pcud.clickmeeting.com/sztuka-komunikacji-z-dziecmi/register?_gl=1*16g06lh*_ga*ODE3Mzc0MjM5LjE2MzU4MzcwODk.*_ga_K7H94QHX99*MTY1NDQ5NTY2My41MzIuMS4xNjU0NDk2MzU3LjU4&_ga=2.160225405.1738615667.1654495663-817374239.1635837089
Opis szkolenia:
W ramach szkolenia:
Poznanie podejścia Pozytywnej Dyscypliny, czyli:
Dla kogo: nauczyciele, wychowawcy, dyrektorzy, pedagodzy, specjaliści pracujący z dziećmi; rodzice.
Korzyści: zdobycie wielu praktycznych narzędzi do pracy z dziećmi, pomagających m in.:
• skutecznie zachęcać do współpracy,
• budować trwają i wartościową relację z dziećmi
• być asertywnym i empatycznym dorosłym,
• rozumieć przyczyny zachowania dziecka,
• skupiać się na rozwiązaniach - zamiast karać i nagradzać,
• budować poczucie własnej wartości i inne umiejętności społeczne,
• zrozumieć swoją frustrację oraz złość dziecka,
• uczyć się błędach,
• być lepszym (nie perfekcyjnym;-) ) nauczycielem
Jakimi zagadnieniami zajmuje się PD?
1. Pozytywne podejście. Jak być nauczycielem uprzejmym i stanowczym jednocześnie.
• Czym jest Pozytywna Dyscyplina? Wstęp.
• Jakie życiowe kompetencje kształtuje u dzieci kontra wyzwania, z jakimi spotykamy się w placówkach.
• Pozytywna Dyscyplina jako program rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych u dzieci. Przykłady narzędzi i technik. Nauczyciel asertywny – uprzejmy i stanowczy w tym samym czasie.
2. Dlaczego dzieci się źle zachowują?
• Co to jest mózg gadzi i jak wpływa na nasze zachowanie.
• Dlaczego dzieci źle się zachowują? Metafora góry lodowej, czyli co kryje się za zachowaniem.
• Czym jest poczucie przynależności i znaczenia. Błędne strategie zachowania u dzieci.
3. Skutki kar i ich wpływ na długofalowe rezultaty pracy wychowawczej.
• Co zamiast nagród i kar.
• Konsekwencja logiczna. Konsekwencja naturalna.
• Skupienie na rozwiązaniu jako jedyna alternatywa do kar.
4. Budowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
• Jak motywować, by nie zniechęcać.
• Czym różni się zachęta od pochwał.
• Pytania pełne ciekawości – jak ich używać.
O CZYM POROZMAWIAMY W TRAKCIE SZKOLENIA ?
W trakcie warsztatów uczestnicy:
• poznają Pozytywną Dyscyplinę – skuteczne, pełne szacunku i empatii podejście do rodzicielstwa i nauczania, które od prawie 40 lat pomaga rodzicom i nauczycielom w codziennych trudnościach i zmaganiach, pojawiających się w domach i szkołach.
• dowiedzą się, jak przy pomocy pytań, empatycznych i asertywnych komunikatów skutecznie zachęcać dzieci do współpracy
• odkryją, jak ważne jest dbanie o siebie (by potem móc dbać o innych)
• poznają konkretne narzędzia do pracy z dziećmi – do zastosowania od razu
• otrzymają wiedzę i wsparcie
Prowadzący:
mgr Olga Pośpiech
Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz rodziców. Od 4 lat organizuje warsztaty i szkolenia. Pedagog. Wiedzę i doświadczenie zdobywała będąc przez 6 lat dyrektorką Niepublicznego Przedszkola Neo Montessori Kids w Częstochowie. Absolwentka rocznego kursu nt. pedagogiki Marii Montessori dla przedszkoli, organizowanego przez Polski Instytut Montessori w Warszawie. Ukończyła kursy i szkolenia z zakresu pedagogiki, psychologii, komunikacji i rozwoju osobistego. Mama dwóch chłopców w wieku wczesnoszkolnym, praktykująca Pozytywną Dyscyplinę od 4 lat. Prowadzi swoją stronę FB @pozytywnieolgapospiech