Kolejna współpraca z Uniwersytetem Rzeszowskim !!

Podkarpackie Centrum Usług Dydaktycznych z Kolegium Nauk Społecznych Uniwersytetu Rzeszowskiego organizuje w dniu 15.06.2022 szkolenie „Sztuka komunikacji z dziećmi” dla studentów URZ.

Kiedy i gdzie

🗓️ 15 czerwca 2022 r.

🕔 17:00 - 19:00

STUDENCI UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO

🎉Nie może Was zabraknąć – ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ 👇

https://pcud.clickmeeting.com/sztuka-komunikacji-z-dziecmi/register?_gl=1*16g06lh*_ga*ODE3Mzc0MjM5LjE2MzU4MzcwODk.*_ga_K7H94QHX99*MTY1NDQ5NTY2My41MzIuMS4xNjU0NDk2MzU3LjU4&_ga=2.160225405.1738615667.1654495663-817374239.1635837089

Opis szkolenia: 

W ramach szkolenia:

Poznanie podejścia Pozytywnej Dyscypliny, czyli:

Dla kogo: nauczyciele, wychowawcy, dyrektorzy, pedagodzy, specjaliści pracujący z dziećmi; rodzice.

Korzyści: zdobycie wielu praktycznych narzędzi do pracy z dziećmi, pomagających m in.:

• skutecznie zachęcać do współpracy,

• budować trwają i wartościową relację z dziećmi

• być asertywnym i empatycznym dorosłym,

• rozumieć przyczyny zachowania dziecka,

• skupiać się na rozwiązaniach - zamiast karać i nagradzać,

• budować poczucie własnej wartości i inne umiejętności społeczne,

• zrozumieć swoją frustrację oraz złość dziecka,

• uczyć się błędach,

• być lepszym (nie perfekcyjnym;-) ) nauczycielem

Jakimi zagadnieniami zajmuje się PD?

1. Pozytywne podejście. Jak być nauczycielem uprzejmym i stanowczym jednocześnie.

• Czym jest Pozytywna Dyscyplina? Wstęp.

• Jakie życiowe kompetencje kształtuje u dzieci kontra wyzwania, z jakimi spotykamy się w placówkach.

• Pozytywna Dyscyplina jako program rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych u dzieci. Przykłady narzędzi i technik. Nauczyciel asertywny – uprzejmy i stanowczy w tym samym czasie.

2. Dlaczego dzieci się źle zachowują? 

• Co to jest mózg gadzi i jak wpływa na nasze zachowanie.

• Dlaczego dzieci źle się zachowują? Metafora góry lodowej, czyli co kryje się za zachowaniem.

• Czym jest poczucie przynależności i znaczenia. Błędne strategie zachowania u dzieci.

3. Skutki kar i ich wpływ na długofalowe rezultaty pracy wychowawczej. 

• Co zamiast nagród i kar.

• Konsekwencja logiczna. Konsekwencja naturalna.

• Skupienie na rozwiązaniu jako jedyna alternatywa do kar.

4. Budowanie poczucia własnej wartości u dzieci.

• Jak motywować, by nie zniechęcać.

• Czym różni się zachęta od pochwał.

• Pytania pełne ciekawości – jak ich używać.

O CZYM POROZMAWIAMY W TRAKCIE SZKOLENIA ?

W trakcie warsztatów uczestnicy:

• poznają Pozytywną Dyscyplinę – skuteczne, pełne szacunku i empatii podejście do rodzicielstwa i nauczania, które od prawie 40 lat pomaga rodzicom i nauczycielom w codziennych trudnościach i zmaganiach, pojawiających się w domach i szkołach.

• dowiedzą się, jak przy pomocy pytań, empatycznych i asertywnych komunikatów skutecznie zachęcać dzieci do współpracy

• odkryją, jak ważne jest dbanie o siebie (by potem móc dbać o innych)

• poznają konkretne narzędzia do pracy z dziećmi – do zastosowania od razu

• otrzymają wiedzę i wsparcie

Prowadzący:

mgr Olga Pośpiech

Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz rodziców. Od 4 lat organizuje warsztaty i szkolenia. Pedagog. Wiedzę i doświadczenie zdobywała będąc przez 6 lat dyrektorką Niepublicznego Przedszkola Neo Montessori Kids w Częstochowie. Absolwentka rocznego kursu nt. pedagogiki Marii Montessori dla przedszkoli, organizowanego przez Polski Instytut Montessori w Warszawie. Ukończyła kursy i szkolenia z zakresu pedagogiki, psychologii, komunikacji i rozwoju osobistego. Mama dwóch chłopców w wieku wczesnoszkolnym, praktykująca Pozytywną Dyscyplinę od 4 lat.
Prowadzi swoją stronę FB @pozytywnieolgapospiech