Skontaktuj się z nami już dziś:
RZESZÓW Tel: 17 740 21 31 Kom: 696 429 796
CZĘSTOCHOWA Tel: 884 215 073
Termin: 24 - 25.06.2023
Sobota: 9.00 - 16.30
Niedziela 8.00 - 14.30
To system ćwiczeń i zabaw ruchowych, które wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłym — tzw. baraszkowanie pojawiające się we wczesnym dzieciństwie. Metoda Ruchu Rozwijającego jest propagowana na całym świecie jako jeden z ważniejszych czynników rozwoju psychomotorycznego małych dzieci. Wykorzystuje dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania: - świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, - świadomości przestrzeni i działania w niej, - pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi. Ćwiczenia Ruchu Rozwijającego są okazją do: - poznania własnego ciała, - usprawniania motoryki, - poczucia własnej siły, sprawności i związanych z tym możliwości ruchowych.
- zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje poczucie bezpieczeństwa, - poznaje przestrzeń wokół siebie, - uczy się kontrolowania przestrzeni – poznaje przestrzeń, uczy się, jak jego ciało porusza się w przestrzeni, co rodzi zaufanie do własnego ciała oraz poczucie bezpieczeństwa wobec otoczenia, - dzieli przestrzeń z innymi ludźmi, co jest źródłem empatii, - nawiązuje kontakt początkowo z jedną osobą, potem z grupą — jest to okazja podjęcia współdziałania z innymi osobami, dostarcza poczucia wspólnoty i przeżycie szczęścia.
RAMOWY PROGRAM KURSU Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne' poziom 1 1.Zajęcia wstępne: poczucie tożsamości („ja') i integracji z grupą. 2.Sesja ruchowa I z omówieniem: MRR - budowanie relacji. 3.Sesja teoretyczna I: Autorka Ruchu Rozwijającego V.Sherborne (film).System szkoleń, literatura, ISCO. Założenia i cele metody Ruchu Rozwijającego. R.Laban 4.Sesja ruchowa II z omówieniem: Kształtowanie świadomości ciała. Budowanie relacji. Analiza ruchu w praktyce. Potrzeby realizowane poprzez MRR. 5.Sesja teoretyczna II: Struktura zajęć w MRR (filmy). Ruch wg R.Labana i L.Marsden - analiza/planowanie zajęć 6.Sesja ruchowa III z omówieniem: - praca w grupie - praca z osobą niepełnosprawną (użycie przyboru) 7.Sesja teoretyczna III: - zastosowanie MRR (filmy z Wielkiej Brytanii, Belgii, Polski). - sesja warsztatowa: Motywacja do pracy MRR. 8.Sesja ruchowa IV: sekwencyjność i kreatywność 9.Warunki komfortu i przyczyny dyskomfortu w MRR. - zakończenie - wręczenie zaświadczeń ukończenia 1 poziomu kursu
- nauczyciele - reedukatorzy - logopedzi - psycholodzy, terapeuci zajęciowi - rodzice dzieci z trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, brak koncentracji, nieumiejętność zdawania egzaminów) - rodzice dzieci z porażeniem mózgowym, zespołem Downa i autyzmem - osoby pracujące z dziećmi niepełnosprawnymi