Skontaktuj się z nami już dziś:
RZESZÓW Tel: 17 740 21 31 Kom: 696 429 796
CZĘSTOCHOWA Tel: 884 215 073
Termin: 10 - 11.09.2022
Sobota: 9.00 - 16.30
Niedziela 9.00 - 16.30
To system ćwiczeń i zabaw ruchowych, które wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłym — tzw. baraszkowanie pojawiające się we wczesnym dzieciństwie. Metoda Ruchu Rozwijającego jest propagowana na całym świecie jako jeden z ważniejszych czynników rozwoju psychomotorycznego małych dzieci. Wykorzystuje dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania: - świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, - świadomości przestrzeni i działania w niej, - pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi. Ćwiczenia Ruchu Rozwijającego są okazją do: - poznania własnego ciała, - usprawniania motoryki, - poczucia własnej siły, sprawności i związanych z tym możliwości ruchowych.
- zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje poczucie bezpieczeństwa, - poznaje przestrzeń wokół siebie, - uczy się kontrolowania przestrzeni – poznaje przestrzeń, uczy się, jak jego ciało porusza się w przestrzeni, co rodzi zaufanie do własnego ciała oraz poczucie bezpieczeństwa wobec otoczenia, - dzieli przestrzeń z innymi ludźmi, co jest źródłem empatii, - nawiązuje kontakt początkowo z jedną osobą, potem z grupą — jest to okazja podjęcia współdziałania z innymi osobami, dostarcza poczucia wspólnoty i przeżycie szczęścia.
RAMOWY PROGRAM KURSU Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne' poziom 1 1.Zajęcia wstępne: poczucie tożsamości („ja') i integracji z grupą. 2.Sesja ruchowa I z omówieniem: MRR - budowanie relacji. 3.Sesja teoretyczna I: Autorka Ruchu Rozwijającego V.Sherborne (film).System szkoleń, literatura, ISCO. Założenia i cele metody Ruchu Rozwijającego. R.Laban 4.Sesja ruchowa II z omówieniem: Kształtowanie świadomości ciała. Budowanie relacji. Analiza ruchu w praktyce. Potrzeby realizowane poprzez MRR. 5.Sesja teoretyczna II: Struktura zajęć w MRR (filmy). Ruch wg R.Labana i L.Marsden - analiza/planowanie zajęć 6.Sesja ruchowa III z omówieniem: - praca w grupie - praca z osobą niepełnosprawną (użycie przyboru) 7.Sesja teoretyczna III: - zastosowanie MRR (filmy z Wielkiej Brytanii, Belgii, Polski). - sesja warsztatowa: Motywacja do pracy MRR. 8.Sesja ruchowa IV: sekwencyjność i kreatywność 9.Warunki komfortu i przyczyny dyskomfortu w MRR. - zakończenie - wręczenie zaświadczeń ukończenia 1 poziomu kursu
- nauczyciele - reedukatorzy - logopedzi - psycholodzy, terapeuci zajęciowi - rodzice dzieci z trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, brak koncentracji, nieumiejętność zdawania egzaminów) - rodzice dzieci z porażeniem mózgowym, zespołem Downa i autyzmem - osoby pracujące z dziećmi niepełnosprawnymi
Dariusz Okrzesik
Psycholog (rocznik 1969), absolwent Uniwersytetu Gdańskiego (Psychologia), Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku (Odnowa biologiczna i fizjoterapia) i Politechniki Gdańskiej (Zarządzanie). Posiada 27 lat stażu pracy w oświacie (jako nauczyciel, wychowawca i psycholog w SP, Gimn., SOSW; jako dyrektor PPP i jako wizytator KO).
Posiada uprawnienia do prowadzenia certyfikowanych szkoleń z Ruchu Rozwijającego z upoważnienia International Sherborne Co-operation (certyfikat ISCO nr 86/2008) w Polsce i zagranicą. Blisko 27 lat doświadczeń w pracy i szkoleniach z tej metody m.in. we współpracy z prof. zw. dr hab. M.Bogdanowicz, z którą m.in. jest współautorem książki "Opis i planowanie zajęć wg MRR W.Sherborne" Bogdanowicz/Okrzesik 2005. Przeprowadził ponad 200 szkoleń z tej metody w Polsce na poziomie 1 i 2. Autor kilku artykułów i kilkunastu wystąpień na konferencjach metodycznych i naukowych. Współprowadził lub brał udział w szkoleniach i zjazdach z Ruchu Rozwijającego w Anglii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Luksemburgu i Polsce.
Na co dzień pracuję jako psycholog (praktyka prywatna) i szkoleniowiec (prowadzi zajęcia dla firm publicznych i niepublicznych, kilkunastu ośrodków szkoleniowych oraz kilkunastu uczelni). Wcześniej m.in. jako psycholog i dyrektor w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie. Aktualnie po przeprowadzce z Trójmiasta, mieszka blisko granicy polsko-czeskiej na wsi pod Cieszynem.