Zgody na pliki cookie
  • Zgoda
  • Szczegóły
  • O plikach cookie

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli korzystać ze stron w bardziej sprawny sposób.

Prawo stanowi, że możemy przechowywać pliki cookie na urządzeniu użytkownika, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania niniejszej strony. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie potrzebujemy zezwolenia użytkownika.

Niniejsza strona korzysta z różnych rodzajów plików cookie. Niektóre pliki cookie umieszczane są przez usługi stron trzecich, które pojawiają się na naszych stronach.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę w Deklaracji dot. plików cookie na naszej witrynie.

Dowiedz się więcej na temat tego, kim jesteśmy, jak można się z nami skontaktować i w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe w ramach Polityki prywatności.

Prosimy o podanie identyfikatora Pana/Pani zgody i daty kontaktu z nami w sprawie Pana/Pani zgody

logo PCUD

Skontaktuj się z nami już dziś:

RZESZÓW
Tel: 17 740 21 31

PCUD
  • PCUD
    Aktualności O nas Strona główna (current)
  • OFERTA
    STUDIA Studia magisterskie studia podyplomowe studia podyplomowe do nauczania przedmiotu KURSY I SZKOLENIA Kalendarz wydarzeń Szkolenia on-line Szkolenia stacjonarne Katalog szkoleń Kurs języka angielskiego
  • PRZYDATNE INFORMACJE
    Zapisy online Praktyki Wytyczne dot. ogólnego wyglądu prac zaliczeniowych Panel słuchacza
  • KONTAKT
ZAPISZ SIĘ ONLINE PANEL SŁUCHACZA
ZAPISZ SIĘ ONLINE PANEL SŁUCHACZA
  1. Strona główna
  2. Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia PCUD

Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
Studia podyplomowe

pieczątka poświadczająca zgodność kierunku z nową ustawą
Rozpoczęcie:

październik 2025

Czas trwania:

550 godziny, III semestry

Praktyki:

120 godzin

Cena:

4 400 zł

Opis kierunku

Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mają charakter kwalifikacyjny - nadają kwalifikacje przygotowują do wykonywania zawodu terapeuty integracji sensorycznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450).


Studia podyplomowe przygotowujące do pracy jako terapeuta integracji sensorycznej

Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia, umożliwiają zdobycie kwalifikacji, które są niezbędne do wykonywania zawodu terapeuty integracji sensorycznej w placówkach systemu oświaty. Integracja sensoryczna określa właściwe oddziaływanie sensorów (bodźców), które napływają przez receptory. Dzięki odpowiedniej terapii integracji sensorycznej możliwe jest wspomaganie rozwoju dziecka już w okresie płodowym do wczesnego dzieciństwa.


Zgodnie z Rozporządzaniem dodatkowej opłacie podlega świadectwo ukończenia studiów w wysokości 30 zł (słownie: trzydzieści złotych 00/100) na konto Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi

Odbiorcy

Studia podyplomowe dla osób pragnących podnieść kwalifikacje do pracy wspomagającej rozwój dziecka poprzez terapię integracji sensorycznej

Studia podyplomowe adresowane są przede wszystkim do:

  • Pedagogów specjalnych,
  • Oligofrenopedagogów,
  • Specjalistów ds. spektrum autyzmu,
  • Surdopedagogów,
  • Tyflopedagogów,
  • Fizjoterapeutów,
  • Terapeutów zajęciowych
  • innych osób, które chciałyby w swojej pracy wykorzystywać terapię integracji sensorycznej

 

Słuchaczami kwalifikacyjnych studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mogą zostać również osoby, które nie posiadają przygotowania pedagogicznego (między innymi: fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi - jednak bez posiadania przygotowania pedagogicznego, nie nabędą oni kwalifikacji do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej w szkole w rozumieniu przepisów MEN. O uznaniu kwalifikacji zawodowych, jako wystarczających do pełnienia zawodu terapeuty Integracji sensorycznej będzie decydował wówczas dyrektor jednostki zatrudniającej Absolwenta.

Cel studiów

Praktyczne studia podyplomowe przygotowujące merytorycznie i metodycznie do pracy terapeutycznej z podopiecznymi z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej

Celem studiów Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do pracy w charakterze Terapeuty SI, min. przygotowanie do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka, określenia pełnej diagnozy oraz stosowanie terapii zaburzeń procesów Integracji Sensorycznej.


Warunki ukończenia

  • Obecność na zajęciach
  • Zaliczenie w terminie wszystkich przedmiotów objętych tokiem studiów
  • Realizacja praktyki pedagogicznej w wymiarze 120 godzin
  • Uregulowanie płatności
  • Egzamin końcowy

ZAPISZ SIĘ ONLINE - RZESZÓW
  • Program
  • Praktyki
  • Kwalifikacje
  • Zapisy

Wybrane treści realizowane podczas studiów:

  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej
  • Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii OUN człowieka
  • Rozwój i zaburzenia układu ruchowego
  • Budowa i funkcjonowanie systemów sensorycznych (dotykowego, przedsionkowego, proprioceptywnego, słuchowego, wzrokowego)
  • Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej
  • Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
  • Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
  • Zaburzenia integracji sensorycznej
  • Diagnoza zaburzeń integracji zmysłowej (m.in. w ADHD, autyzmie i ZA, MPD, zespołach genetycznych, u dzieci z trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia i in. )
  • Postępowanie terapeutyczne u dzieci z zaburzeniami integracji zmysłowej
  • Warsztat pracy terapeuty
  • Praktyki

Praktyki na stadiach podyplomowych Integracja sensoryczna realizowane są w wymiarze 120 godzin - zgodnie z wymogami określonymi przez standardy kształcenia w specjalnościach nauczycielskich zgodnie z wytycznymi standardów kształcenia nauczycieli z dnia 25 lipca 2019 r. (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego).

Praktyki stanowią część procesu kształcenia i podlegają zaliczeniu. Ich zadaniem jest wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas zajęć dydaktycznych w sposób praktyczny jak również umożliwienie zdobycia doświadczeń, które będą następnie pomocne w pracy zawodowej.


Niezbędna dokumentacja związana z praktykami, w tym program oraz wskazówki znajdują się na panelu słuchacza.


Dzięki współpracy Podkarpackiego Centrum Usług Dydaktycznych z wieloma ośrodkami, umożliwiamy słuchaczom w ramach studiów podyplomowych „Integracja Sensoryczna” realizację praktyk w placówkach z którymi współpracujemy.

Studia podyplomowe mają charakter kwalifikacyjny, umożliwiają zdobycie kwalifikacji, które są niezbędne do wykonywania zawodu terapeuty integracji sensorycznej w placówkach systemu oświaty. Integracja sensoryczna określa właściwe oddziaływanie sensorów (bodźców), które napływają przez receptory. Dzięki odpowiedniej terapii integracji sensorycznej możliwe jest wspomaganie rozwoju dziecka już w okresie płodowym do wczesnego dzieciństwa. Terapia poprzez sensory umożliwia rozwój dziecka i niwelowanie powstałych trudności rozwojowych. Dedykowana jest dla wszystkich dzieci, jednakże w szczególności zaleca się jej stosowanie u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu, niedosłyszących i niedowidzących oraz u dzieci z nadpobudliwością ruchową.

Cykl kształcenia jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017/Poz.1575, z późn. zm.).

Absolwent studiów podyplomowych: Integracja Sensoryczna uzyskuje kwalifikacje z wiedzy teoretycznej i praktycznej do pracy w:

  • w przedszkolu
  • klasach I – III szkoły podstawowej
  • Specjalnych Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych
  • Ośrodkach Terapii zajęciowej
  • Domach Pomocy Społecznej
  • Świetlicy Środowiskowej
  • Szpitalach i hospicjach
  • innych placówkach zajmującymi się różnymi zaburzeniami, które stosują w swojej pracy Terapię Sensoryczną

Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacze uzyskują następujące dokumenty:

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych kwalifikacyjnych zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 roku w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz. U. 2018/Poz. 1791),
  • Rekomendację Podkarpackiego Centrum Usług Dydaktycznych,
  • Zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznego szkolenia z metody Snoezelen
  • Bon rabatowy w wysokości 50% na wybrany Webinar Akademii Online

SIEDZIBA GŁÓWNA - RZESZÓW

Tel. firmowy: 17 740 21 31,

Tel kom.: 696 429 796, 696 429 799

E- mail: biuro@pcud.edu.pl


FILIA - CZĘSTOCHOWA

Tel kom.: 884 215 073

E- mail: czestochowa@pcud.edu.pl


Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest:

  • Posiadanie wykształcenia wyższego
  • Wypełnienie aplikacji on-line
  • W dniu zjazdu organizacyjnego dostarczenie poniższych dokumentów: kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych
Najczęściej odwiedzane kierunki:
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Przygotowanie pedagogiczne
    studia podyplomowe
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
    studia podyplomowe
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
    studia podyplomowe
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
    studia podyplomowe
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)
    studia podyplomowe
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Tyflopedagogika - edukacja i rehabilitacja osób z niepełnoprawnością wzrokową
    studia podyplomowe
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Surdopedagogika - edukacja i rehabilitacja osób z niepełnoprawnością słuchową
    studia podyplomowe
  • miniaturka zdjęcia ilustrującego kierunek lub szkolenie
    Arteterapia z muzykoterapią i choreoterapią
    studia podyplomowe
Logo PCUD

Podkarpackie Centrum Usług Dydaktycznych powstało z inicjatywy środowisk naukowych kilku ośrodków, którym leży na sercu dobre przygotowanie kadry pedagogicznej w zakresie pedagogiki specjalnej.

Rzeszów

SIEDZIBA GŁÓWNA

ul. Rymanowska 15a,
35-083 Rzeszów

17 740 21 31

biuro@pcud.edu.pl

ZNAJDŹ NA MAPIE GOOGLE

© Podkarpackie Centrum Usług Dydaktycznych 2025. Site by RATstudios.
Obrazek przedstawia mężczyznę przy komputerze
Logowanie do panelu słuchacza
Obrazek przedstawia mężczyznę przy komputerze
Logowanie na drugi kierunek


N
A
J
B
L
I
Ż
S
Z
E

W
Y
D
A
R
Z
E
N
I
A
  • 22
    paź 17:00
    Zagrożenia związane ze smartfonem. Jak uchronić dzieci i młodzież przed fonoholizmem i cyberprzemocą?
    szkolenie dokształcające
    ONLINE
  • 8
    lis
    Terapia ręki - I i II stopień - Diagnoza, terapia, warsztat M2 Concept formuła intensywna 2 stopnie w 1 dzień
    szkolenie specjalistyczne
    RZESZÓW
  • 9
    lis
    TRENING i Terapia Ręki III stopnia - Grafomotoryka M2Concept autorski program obalający mity grafomotoryczne
    szkolenie specjalistyczne
    RZESZÓW
więcej